10 نکته مهم قبل از خرید آهن چیست؟
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

مقاطع فولادی از جمله نیازهای ضروری در ساختمان های کوچک و بزرگ و کلیه صنایع می باشد. با توجه به ورود کسب و کارهای دیجیتال به بازار خرید و فروش آهن آلات و روند رو به رشد شرکت های بازرگانی فعال در این زمینه، لازم است در مورد خرید آهن آلات ضروری اعم از میلگرد، تیرآهن، ورق و … اطلاعات کافی ذکر شود. برای خرید آهن با توجه به نیاز و ویژگی های در نظر گرفته شده در سازه باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. از آنجایی که در این صنعت تنوع بسیار زیادی وجود دارد، شما باید بهترین انتخاب را داشته باشید که به استحکام و تناسب در ساخت شما کمک کند. به عنوان مثال میلگرد دارای استانداردها و اندازه های متفاوتی است و قیمت میلگردهای ساخت کارخانه های مختلف متفاوت است. در ادامه شما را با نکات مورد نیاز قبل از خرید آهن آلات آشنا خواهیم کرد.

شناسایی انواع آهن

انواع آهن ها در شکل ها و اندازه های مختلف و با استانداردها و ویژگی های متفاوت تولید می شوند و کاربرد آن ها نیز متفاوت است. میلگرد، تیرآهن، ورق، پروفیل، لوله، نبشی، ناودانی و شمش از محصولات آهنی شناخته شده و پرکاربرد هستند. برخی از این محصولات مانند میلگرد و تیرآهن هم در صنعت و هم در ساختمان سازی کاربرد دارند. شمش یکی از ابزار آهنی است که در ساختمان سازی کاربرد ندارد و تنها در صنعت فولاد به عنوان ماده اولیه برای ساخت ابزارآلات آهنی مانند میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی استفاده می شود. لوله ها و پروفیل های تولید شده از شکل دهی ورق های فولادی نیز در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. پروفیل ها به طور کلی به دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند. پروفیل z، پروفیل ابرو، پروفیل قاب و پروفیل کوره از جمله پروفیل های باز و انواع قوطی و پروفیل در و پنجره پروفیل بسته محسوب می شوند. از دیدگاهی دیگر آهن ها به دو دسته روکش دار و بدون روکش طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال، ورق های رنگی و لوله های گالوانیزه از آهن روکش دار هستند. در برخی موارد برای افزایش مقاومت آهن در برابر خوردگی و زنگ زدگی، پوشش پلیمری روی آن ها اعمال می شود. بدیهی است که آهن های روکش دار قیمت بالاتری نسبت به بدون روکش دارند.

نکات مهم قبل از خرید آهن

با وجود تغییرات ذکر شده، باز هم برای خرید انواع آهن باید به جزئیات زیادی توجه کرد. جزئیاتی که باعث می شود در نهایت رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید و اشتباهات احتمالی در این زمینه را کاهش دهید. در این مقاله می خواهیم نکات مهمی را  قبل از خرید آهن مطرح کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

انواع آهن را بشناسید

آهن در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و انواع آن دارای ویژگی ها و استانداردهای مختلفی می باشد. انواع آهن را می توان در یک دسته کلی به انواع ورق آهنی، میلگرد و تیرآهن تقسیم کرد. ورق های آهن به دو دسته ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق اسید شویی، ورق روغنی و… تقسیم می شوند که بر این اساس قیمت ورق ها با یکدیگر متفاوت است. میلگردها نیز بر اساس قطر، سطح مقطع و نوع آج روی آن انواع مختلفی دارند. در زمینه تیرآهن استانداردهای مختلف و اشکال متفاوت باعث تولید مدل های متنوع شده است. بنابراین در گام اول حداقل باید با امکانات، استانداردها، روش های قیمت گذاری و… در زمینه مورد نظر خود آشنا باشید. فراموش نکنید که قیمت آهن و تیرآهن نسبت به سایر هزینه ها در همه صنایع بالاست. این موضوع به ویژه در صنعت ساختمان مشهود است. بنابراین، تصمیم گیری و خرید اشتباه می تواند هزینه سنگینی به همراه داشته باشد.

مشاوره بگیرید

با اینکه اطلاعات زیادی در مورد خرید و فروش آهن آلات در وب سایت های مختلف وجود دارد، اما اگر با وجود بررسی های لازم همچنان در مورد محصول مورد نظر گیج هستید. بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. توصیه می کنیم تا زمانی که از انتخاب محصول خود مطمئن نشده اید، خرید نکنید. گاهی اوقات دریافت چند دقیقه مشاوره تلفنی یا حضوری با یک کارشناس آشنا به بازار آهن تمام ابهامات شما را برطرف می کند و منجر به خرید محصولی بهتر با شرایط بهتر می شود.

توجه به مشخصات خرید

این مورد به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال در ساخت ساختمان تیرآهن مورد استفاده از نظر اندازه، استاندارد و … در طراحی ساختمان مشخص می شود. طبیعتاً برای رعایت استانداردها و انجام صحیح کار باید دقیقاً همان محصول مشخص شده را خریداری کنید. این امر در مورد سایر محصولات آهنی از جمله میلگرد نیز صادق است. همچنین در این زمینه باید بتوانید میزان انشعابات مورد نیاز را به دقت محاسبه کنید تا خرید شما کافی باشد.

Gauge of the Iron Sheet

 گیج ورق آهنی به ضخامت آن اشاره دارد. هرچه ورق ضخیم تر باشد، احتمال ماندگاری آن بیشتر است. با این حال، ورق های ضخیم تر نیز گران تر هستند، بنابراین مهم است که بین دوام و هزینه تعادل ایجاد کنید. قبل از تصمیم گیری در مورد گیج، شرایط آب و هوایی منطقه خود و میزان سایش و پارگی ورق را در نظر بگیرید.

Coating and Finish

پوشش و تکمیل ورق آهن می تواند دوام و مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. ورق های آهن گالوانیزه با روی پوشانده می شوند که به محافظت از آن ها در برابر عناصر کمک می کند، در حالی که ورق های آهن رنگ شده را می توان با مواد مختلفی پوشش داد تا محافظت بیشتری ایجاد کند. قبل از انتخاب پوشش و پرداخت، آب و هوای منطقه خود و قرار گرفتن ورق در معرض رطوبت و سایر عناصر خورنده را در نظر بگیرید.

قیمت آهن آلات ساختمانی و صنعتی

Color and Style

ممکن است رنگ و سبک ورق آهن بر عملکرد آن تأثیری نداشته باشد، بسته به سلیقه زیبایی شناختی شما همچنان می تواند یک مورد مهم باشد. ورق‌های آهنی در رنگ‌های مختلف، از نقره‌ای سنتی گرفته تا رنگ‌های مدرن‌ تر مانند قرمز و سبز وجود دارند. همچنین ممکن است بتوانید از پروفایل ها و سبک های مختلف مانند راه راه یا تخت انتخاب کنید. ظاهر کلی ملک خود را در نظر بگیرید و رنگ و سبکی را انتخاب کنید که مکمل آن باشد.

استعلام قیمت

قیمت آهن به هر شکلی که باشد به دلیل تنوع بالای محصولات و تعداد زیاد کارخانه ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند. معمولا واحد فروش انواع آهن آلات کیلوگرم می باشد. به عنوان مثال قیمت میلگرد بر اساس استاندارد تولید شده، اندازه آن و نوع آج و کارخانه سازنده بر حسب کیلوگرم اعلام می شود. اگر محصول مورد نظر را به دقت مشخص کرده باشید؛ می توانید قیمت آن را از شرکت های عرضه کننده مختلف استعلام کنید، و در نهایت قیمت مناسب را پیدا کنید. در این زمینه توصیه می کنیم از وب سایت این کارخانه ها و شرکت ها بازدید کنید. معمولا شرکت هایی که قیمت آهن را به صورت آنلاین در سایت خود به روز می کنند؛ اعتبار بیشتری دارند. فراموش نکنید که در هر بازاری سوءاستفاده کننده ای وجود دارد و باید مراقب باشید که از ناآگاهی شما سوء استفاده نشود.

شرکت های بازرگانی معتبر

شرکت های بازرگانی معتبر و با تجربه بهترین مکان برای استعلام قیمت آهن آلات و خرید انواع آن می باشند. این شرکت ها معاملات روزانه زیاد و مشتریان متنوعی دارند. بنابراین، آن ها به دنبال سوء استفاده از مشتریان نیستند. در واقع انجام این کار برای آن ها معنایی ندارد و باعث بدنامی آن ها می شود. پیدا کردن یک شرکت معتبر در این زمینه کار پیچیده ای نیست. مراجعه به سایت شرکت، وجود توضیحات کافی و کامل در مورد محصولات، امکان دریافت مشاوره آنلاین یا تلفنی، درج قیمت روز آهن، اطلاعات تماس کامل شامل شماره تلفن، آدرس و درج مجوزهای لازم، از جمله مواردی است که در خرید و فروش انواع آهن اهمیت دارد.

خرید آهن

در هر خریدی ممکن است اشتباهاتی رخ دهد. این اشتباهات در خرید آهن باعث هزینه، اتلاف وقت و زمان می شود. در نتیجه بهتر است قبل از خرید با فروشنده هماهنگ شوید. بهترین کار در این زمینه دریافت پیش فاکتور با مشخصات کامل شامل نام محصول، نوع، تعداد، قیمت واحد و قیمت نهایی می باشد. همچنین از آنجایی که پیش فاکتور قیمت روز آهن را به شما می دهد. قبل از پرداخت بهتر است تاییدیه بگیرید. سایر ترتیبات پیش پرداخت شامل هزینه های حمل و نقل، بیمه، زمان تحویل آهن و محل است. در نهایت پس از مشخص شدن تمامی این موارد می توانید مبلغ خرید را پرداخت نمایید.

قیمت آهن آلات ساختمانی و صنعتی

نکات مهم پس از خرید آهن

پس از خرید آهن برای پروژه ساختمانی خود، چندین نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که مواد برای استفاده مورد نظر شما مناسب است و نتایج طولانی مدت و بادوام را ارائه می دهد. در اینجا چهار نکته کلیدی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

  • بررسی هرگونه آسیب: پس از خرید آهن، آن را به دقت بررسی کنید تا آسیبی مانند خراش، فرورفتگی یا تغییر رنگ نداشته باشد. چنین آسیب هایی می تواند یکپارچگی و طول عمر ورق را تحت تأثیر قرار دهد و ممکن است یکپارچگی ساختاری سازه شما را به خطر بیندازد. در صورت مشاهده هر گونه نقص، حتماً برای تعویض یا بازپرداخت با فروشنده تماس بگیرید.
  • آهن را به درستی نگهداری کنید: نگهداری صحیح آهن برای جلوگیری از زنگ زدن یا خوردگی آن قبل از استفاده بسیار مهم است. ورق های آهنی را در جای خشک و خنک به دور از هرگونه رطوبت یا نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. اگر ورق ها را در فضای باز نگهداری می کنید، مطمئن شوید که با مواد ضد آب پوشانده شده اند تا از آسیب آب جلوگیری شود.
  • آهن را به درستی نصب کنید: نصب صحیح ورق آهن برای اطمینان از عملکرد مطلوب و دوام طولانی مدت ضروری است. اطمینان حاصل کنید که ورق ها طبق دستورالعمل سازنده نصب شده اند و به طور ایمن در جای خود محکم شده اند. علاوه بر این، مهم است که هر شکاف یا درز را ببندید تا از نفوذ آب و ایجاد آسیب در طول زمان جلوگیری شود.

نحوه خرید آهن در بورس

به طور کلی مراحل خرید محصول فولادی از بورس به شرح زیر است:

  • به کارگزاری فعال مراجعه کنید
  • مدارک مورد نیاز را ارائه دهید
  • خرید آهن به عنوان یک شخص واقعی(حقیقی)

اگر شما به عنوان یک شخص حقیقی کد مشتری دریافت کرده اید، به این مدارک نیاز دارید:

  • فتوکپی صفحات شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • فرم درخواست کد واقعی مشتری که حاوی اطلاعاتی مانند شماره حساب متقاضی، آدرس، کد پستی، شماره تلفن و … می باشد.
  • خرید آهن به عنوان یک شخص حقوقی

و اگر شخص حقوقی هستید، مدارکی مانند:

  • تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکت
  • عکس شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای هیئت مدیره
  • تصویر روزنامه از آخرین تغییرات شرکت
  • لیست صاحبان امضا
  • لیست تمام سهامداران بالای ۱۰ درصد
  • ارائه شماره حساب جاری شخص حقوقی

همان طور که می دانید فقط اشخاص حقوقی می توانند این فرآیند را در طول کل معامله انجام دهند. سپس فرم درخواست کد قانونی مشتری را پر کنید که شامل اطلاعاتی از قبیل آخرین ترکیب هیئت مدیره، لیست سهامدارانی که بیش از ۱۰ درصد سهام دارند، صاحبان امضای مجاز، شماره حساب جاری شخص حقوقی است و در نهایت همه ی این ها را به کارگزار ارسال کنید. نکته مهم این است که معامله گران بورس کالا مدتی است که به اشخاص حقوقی محدود شده اند و اشخاص حقیقی قادر به انجام معاملات نیستند.

قیمت آهن آلات ساختمانی و صنعتی

جمع بندی

امیدواریم در این مقاله نکات لازم را در زمینه خرید آهن به شما ارائه داده باشیم. ما در فولاد ۳۶۹ قبل از خرید هر محصولی همه جوانب را در نظر گرفته ایم. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ما، مطالعه مقالات، اخبار و قیمت های روز آهن در مورد محصول مورد نظر خود تحقیق کنید. همچنین با مشاهده قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت لوله، قیمت نبشی و ناودانی، قیمت قوطی و پروفیل، قیمت ورق و … می توانید به راحتی با مشاوران و متخصصان ما در وب سایت فولاد ۳۶۹ در ارتباط باشید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , خرپا , خرید و فروش آهن آلات , خرید و فروش آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: